Vlasnici malih radnji vrhunske hrane u BiH podijelili su svoja jedinstvena iskustva sa Sweden/USAID FARMA II projektom i kampanjom Hrana Gurmana. Iako male veličinom, njihove radnje pričaju velike priče.
Male radnje vrhunske hrane širom zemlje možemo smatrati oazama lokalnih bh. proizvoda koje na jednom mjestu ujedinjuju brilijantne okuse, zdravu hranu i kvalitet. Većina ih priča zanimljive i osobne priče svojih vlasnika, a evo i nekih od njih.
Market Zrno
Krenut ćemo sa Marketom Zrno. Market Zrno je prva maloprodajna radnja u Banja Luci koja je pokrenula vlastitu proizvodnju organskih proizvoda. Njihov brend se naziva Slatinski Vrt, a iza njega stoji 28 malih lokalnih proizvođača koji vjeruju Marketu Zrno da ih predstavlja i povezuje sa kupcima. Vlasnici Marketa Zrno također imaju svoje porodično poljoprivredno gazdinstvo a voće i povrće koje uzgajaju zajedno sa svojim partnerima koriste za proizvodnju najukusnijih prerađevina od voća i povrća. Tako će ove jeseni, uz trenutnu ponudu domaćih džemova, meda, sireva i sokova, ponuditi i domaći paradajz sos, kisele krastavce, ajvar i kisele miješane salate.
Hezeg House
Smještena u Trebinju, Herzeg House, gurmanska je radnja koja nudi domaće proizvode lokalnih proizvođača proizvedene na najtradicionalniji način. Njihove police govore o raznolikoj gastronomskoj ponudi Hercegovine, a ispunjene su raznovrsnim sirevima, medom, čajem, pršutom, prerađenim voćem i povrćem kao i prirodnom kozmetikom. Da bi podržali vrijedne proizvođače, oni prvenstveno testiraju njihove proizvode a zatim ih jedinstveno brendiraju sa Herzeg House logotipom koji je simbol i garancija kvaliteta. Na taj način Herceg House dodaje vrijednost proizvodima ovih proizvođača.
Šarena čarapica
Tokom pandemije COVID-19, mladi Visočani, Ervin i Lejla Šeta, otvorili su radnju pod nazivom Šarena čarapica u čast svog trogodišnjeg sina s Down-ovim sindromom. Ručno rađeni sokovi, džemovi i ostale prerađevine od voća i povrća, napravljene isključivo od organskih sastojaka, krase police Šarene čarapice. Za one koji radije biraju hrskavu hranu, oni nude i takozvane „Korpe zdravlja“ pune svježeg voća i povrća.
Dedina Magaza
I za kraj, Farma Mujanovići osnovala je Dedinu Magazu u Sarajevu 2018. godine kako bi na tržište plasirala vlastite mliječne i mesne prerađevine te domaće voće i povrće. Farma Mujanovići, uz uzgoj krupne i sitne stoke, posjeduje i mljekaru sa 150 muznih krava. Od svog osnivanja 1960. godine do danas, Mujanovići su se vodili sloganom: „Zdravlje porodice je uvijek na prvom mjestu“. Vođeni ovom krilaticom i vizijom za razvoj domaće privrede, uz puno truda uspjeli su spojiti modernu tehnologiju i tradiciju našeg kraja. Stoga, Dedina Magaza predstavlja idealno mjesto za kupovinu prirodne, domaće, zdrave hrane.
Ove male radnje uistinu pričaju velike priče, a ima ih još mnoštvo u BiH čije se priče tek trebaju ispričati. Male radnje čine dvije, veoma bitne, stvari. Omogućuju nam pristup kvalitetnim proizvodima, a ujedno podržavaju lokalne poljoprivrednike i zajednice iz kojih oni dolaze. Budite dio priče o Hrani Gurmana i sljedeći put kada krenete u kupovinu, razmislite o velikoj važnosti koju ove male radnje imaju za poljoprivrednike i lokalne zajednice.