Malo bi ko prije samo mjesec dana mogao i pretpostaviti da će vozači kamiona biti glavna karika u ovogodišnjoj proljećnoj sjetvi, ali i u drugim poljoprivrednim radovima i kampanjama.
Korona virus unijela je čitavu pometnju u međunarodni transport roba, granice su zatvorene, kolone kamiona mjere se kilometrima.
Vozač kamiona Dejan Jevđenić opredijelio se da u vrijeme ove krize vozi na relaciji Kutina – Gradiška. Svaki dolazak u Gradišku težak je 25 tona KAN-a, UREE ili tražene ‘petnaestice’.
Teško je, ali izdrži se nekako. Svjestan sam da svaka moja tura znači stotinu hektara zasijanog zemljišta. Kamion po kamion i Lijevče će biti zasijano, a proizvodnja hrane nam je imperativ.
Rekao je Jevđenić.
Slično razmišlja i Veso Raković, vozač kamiona iz Aleksandrovca kod Laktaša. I Veso ide u Hrvatsku po komponente za koncentrovanu stočnu hranu.
Stoka se mora hraniti, meso proizvoditi. Teško je na graničnim prelazima provesti po dva-tri dana, neprestano pomjerajući kamion, ali nema nam druge. Valjda će i ova muka proći. Naša djeca su nam prioritet, mora se živjeti i raditi.
Rekao je Raković.
Nezadovoljstvo u Udruženju vozača za međunarodni i unutrašnji transport RS
Uz vozače je neprestano i Nikola Grbić, predsjednik Udruženja vozača za međunarodni i unutrašnji transport Republike Srpske. Grbić nastoji da riješi problem velikog zastoja i čekanja na granicama. On zna gdje leži problem i kako ga treba riješiti.
Problem je u konvojima koje prati policija na hrvatskoj strani. Ne znam kako bih komentarisao ponašanje Hrvatske. Problem ću prenijeti u Privrednu komoru Republike Srpske. Ne bi bilo dobro da za nekoliko dana zatražimo od vozača da zaključaju kamione i odu svojim kućama.
Ministarstvo komunikacija i transporta BiH povuklo prve poteze
Vojin Mitrović,ministar, kaže da je Evropska komisija 23. marta na prijedlog CEFTE,transportne zajednice i zemalja Balkana i Evropske unije zatražila da sve zemlje pojednostave procedure za međunarodni transport roba.
BiH, Slovenija i Austrija su to uradile, uspostavljeni su zeleni koridori, ali to Hrvatska nije uradila. Hrvatska i dalje ima konvoje i pratnju policije i to generalno usporava protok roba. Ja i ministar Fahrudin Radončić pokušali ubijediti hrvatskog ambasadora da se problem riješi. Na kraju smo odlučili da se formiraju operativna tijela na nivou BiH i Hrvatske.
Rekao je Mitrović.
Ministar napominje da postoji još jedno rješenje, a to je otvaranje još jednog graničnog prelaza, te da se ovaj gorući problem mora riješiti za dva-tri dana.Već sutra će na prelaze na kojima se vrši transport roba doći mješoviti operativni timovi sastavljeni od ljudi iz obje države.
Njihov zadatak će biti da definišu stvarni problem i da upoznaju Savjet ministara BiH i Vladu Republike Hrvatske.Ako ne riješimo problem konvoja pod pratnjom policije kroz Hrvatsku nemoguće je povećati protok roba i dovodi se u pitanje snabdijevanje stanovništva lijekovima i hranom, te rad privrede.
Rekao je ministar Vojin Mitrović.