Halal-tržište jedno je od najdinamičnijih svjetskih tržišta koje iz godine u godinu bilježi značajne trendove rasta i pruža velike potencijale za razvoj, te se njegov potencijal ne smije zanemariti. Posjedovanjem halal-certifikata kompanije obezbjeđuju pretpostavke za izvoz, otvaraju sebi nova tržišta, izvoz iz zemlje raste, što je jako bitno za ekonomiju i razvoj jedne države. Ovo se, između ostalog, moglo čuti na 2. evropskom halal-kongresu koji je održan u Sarajevu uz prisustvo velikog broja stručnjaka iz BiH, Evrope i svijeta, prenosi Oslobođenje.
Ponuda i potražnja
– Svako tržište funkcioniše po sistemu ponude i potražnje, pa tamo gdje imamo veliku potražnju, raste svakodnevno i ponuda. Tako je i sa halal-industrijom koja raste iz dana u dan. Halal na neki način doprinosi ne samo u islamskim zemljama nego i u zemljama koje nisu većinski muslimanske da se tržište razvija i sve je više popularan, jer je to, između ostalog, rastući brend i trend, i o tome treba razgovarati s ekonomskog, ali i s naučnog aspekta – istakao je za Oslobođenje Damir Alihodžić, direktor Agencije za certificiranje halal-kvalitete BiH.
Dodao je da je i ovaj kongres bio prilika da se povežu svi akteri u halal-industriji, kako oni iz naučnoistraživačkog dijela, tako i oni iz privrede, ali i certifikacijska i akreditacijska tijela, koja su prema njegovim riječima važna karika u lancu halal-industrije.
– Upravo ovim kongresom željeli smo halal-industriju još više promovisati u Bosni i Hercegovini, Evropi i svijetu – naglasio je Alihodžić.
Kada je riječ o sektorima u kojima je halal-certificiranje prisutno, u početku je to bila isključivo prehrambena industrija, ali se to postepeno mijenja.
Sve vreća tražnja halala i za kozmetiku
– Kada govorimo o halal-certificiranju proizvoda i usluga, i muslimani, ali i svi drugi najviše pažnje obraćaju na ono što jedemo, na prehrambene proizvode i tu je i danas najveća potražnja. S druge strane, u posljednje vrijeme sve se više razvija i halal-turizam. U suštini, imamo veliku halal-potražnju za halal-certifikatom u turizmu, odnosno turističko-ugostiteljskim objektima. Međutim, ono što je zanimljivo jeste da raste potražnja za halalom kada su u pitanju farmaceutski, ali i kozmetički proizvodi. Stoga imamo sve više kompanija iz oblasti kozmetičke i farmaceutske industrije koje traže halal-certifikaciju – istakao je Alihodžić.
Rekao je kako je Agencija za certificiranje halal-kvalitete u BiH dosad izdala više od 300 halal-certifikata.
image
– Trenutno imamo halal certificiranih više od 150 proizvođača i pružalaca usluga jer imamo određene hotele i restorane koji su, također, halal certificirani. Ove kompanije ukupno proizvode oko 9.000 proizvoda koji su halal-certificirani, dodao je Alihodžić.
On je kazao i da je uticaj halal-industrije na ekonomiju jedne zemlje zaista značajan.
– Proizvođači koji se halal certificiraju stiču konkurentnost i komparativnu prednost na nekom tržištu, dok s druge strane određena tržišta čak zahtijevaju halal-certifikate. Tu prije svega mislim na neke muslimanske ili arapske zemlje. Tako da se bez halal-certifikata tamo ne mogu izvesti proizvodi, a posjedovanjem halal-certifikata kompanije obezbjeđuju pretpostavke za izvoz, otvaraju sebi nova tržišta, izvoz iz zemlje raste, što je jako bitno za ekonomiju i razvoj jedne države – kazao je Alihodžić.
Širenje na evropsko tržište
Agencija za halal-certificiranje, nakon uspješne organizacije 2. evropskog halal-kongresa, nastavlja sa svojim aktivnostima.
– Prije svega planiramo nastaviti raditi halal-certificiranje, a cilj nam je da ga proširimo i na evropsko tržište. Tako već imamo nekoliko kompanija koje smo certificirali u Njemačkoj, Poljskoj, nedavno smo završili halal-certificiranje kompanije u Mađarskoj, radili smo i u Češkoj, Bugarskoj, Sloveniji. Uz zemlje okruženja namjera nam je da malo više izađemo na evropska tržišta – poručio je Alihodžić.
(oslobodjenje.ba)