Vlasnik “Melifere” Stevo Kovačević iz Ravnica, kod Novog Grada, počeo je sa proizvodnjom košnica 2009. godine, kad je imao nešto više od 20 godina, posluje dobro, a najavljuje i proširenje proizvodnje.
Kovačević objašnjava da je njegov izbor bio logičan nakon što je upisao šumarski fakultet.
Već sam bio oženjen, rođeno je prvo dijete i morao sam obezbijediti egzistenciju za porodicu. U Ravnicama su već radile dvije firme koje su proizvodile košnice pa smo se odlučili i mi to radimo.
Kovačević priznaje da je na početku bilo teško i da je dosta noći proveo bez sna, ali da se danas vide rezultati.
On navodi da su na početku imali problema sa obezbjeđenjem finansija i tržišta.
Kad smo počinjali, moj san je bio da proizvodimo 300 kompleta mjesečno, a sada radimo 1.000. Za sada nema problema sa sirovinom, a ukoliko bude potrebe, plan je da uvedemo u proizvodnju i pilanu.
Nema problema s radnom snagom
Njegovo preduzeće zapošljava 15 radnika i nema problema sa radnom snagom.
Mi, poslodavci, moramo da ponudimo dobre uslove radnicima – ne mislim samo na plate. Jeste da je plata najbitnija, ali treba obezbijediti i dobre uslove za rad. Moramo biti fleksibilni kad je riječ o radnom vremenu.
Smatra Kovačević.
On navodi da firma uvijek izlazi u susret kad radnicima treba slobodan dan.
Ako dobro sarađujemo, radnici se trude i ostaju kod nas. Svjestan sam da u današnje vrijeme nije dovoljna jedna plata za porodicu i da se mora raditi dodatno.
Napominje Kovačević.
On naglašava da većina radnika koja je zaposlena u ovom preduzeću ranije nije imala radno iskustvo, ali da su neki od njih sada među najboljima.
Kovačević nema problema kad je plasman proizvoda u pitanju – osim na domaćem tržištu, košnice prodaje u Hrvatskoj, Sloveniji, Njemačkoj i Holandiji.
Planiramno povećanje proizvodnje. Iako smo već dosta uložili, planiramo dodatna ulaganja u mašine i novi pogon kako bi se održala proizvodnja.
Kovačević planira da se proizvodnjom košnica bavi do penzije, a da u međuvremenu ovaj posao nauče djeca i unučad i nastave da rade.
Imam obavezu prema radnicima, kupcima, dobavljačima – sve je to povezano.
Zaključuje Kovačević.