BiH proizvodi dovoljno jaja da uz zadovoljavanje potreba domaćeg tržišta tokom COVID-19 pandemije može nastavi sa izvozom. Cijena AGREKSOVIH jaja ostala ista kao i prije pandemije.
Kada otvorite Facebook stranicu AGREKSA, najvećeg proizvođača jaja u BiH, ništa vas neće uputiti na to da je COVID-19 pandemija u toku. Zadnje objave se odnose na dva nova radna mjesta i čestitke za Uskrs i Vaskrs što djeluje smirujuće i ukazuje na praznični duh.
Stabilne cijene i stabilna proizvodnja
Takvo je raspoloženje i u njihovim proizvodnim prostorijama, a i kod direktora AGREKSA, Predraga Miličića, iz Donjeg Žabara. On naglašava da osim pojačanih sigurnosnih mjera i mjera zaštite, proizvodnja sada teče normalno.
Pored toga što snabdijevamo BH tržište, u mogućnosti smo održati i naš izvoz, kaže Predrag. Ono što je važnije je da uz održavanje kontinuiteta proizvodnje nismo nikoga otpustili i da smo cijenu naših jaja zadržali na istom nivou kao i prije pandemije.
On navodi da je Agreksova jaja mogu kupiti u svim velikim prodajnim lancima, kao i u mnoštvu malih prodavnica, te da se prodaju i pod njihovim brendom NAJ, ali i pod robnim markama Konzuma, Mercator-a, Tropic-a, Amko komerca, Elzam prometa, Hipex-a i drugih.
Kada ovo sagledamo možemo reći da je naša prodaja također stabilna.
70 miliona jaja godišnje
Kada je počela pandemija, AGREKS je iskusio kratkoročan manjak zaliha kukuruza koji uvoze iz Srbije i koriste za izradu stočne hrane. Ali ovaj problem je dosta brzo riješen i proizvodnja nije bila narušena.
AGREKS proizvodi više od 70 miliona jaja godišnje. Uz podršku Sweden/USAID FARMA II projekta, postao je prvi BH proizvođač jaja koji je dobio dozvolu da u Evropsku uniju izvozi jaja za industrijsku preradu. Krajem 2019. i početkom 2020. godine, AGREKS je izvezao skoro milion jaja u Hrvatsku. Njihova jaja su također dostupna u Srbiji, Crnoj Gori i Sjevernoj Makedoniji, a od ukupne prodaje skoro 20 odsto čini izvoz.
Trenutni izazovi i budući ciljevi
Dok proizvodnja jaja teče po planu, izazovi su prisutni.
Ovo je ipak vanredna situacija. Kretanje ljudi i vozila je ograničeno i rute koje koristimo, na primjer, za uvoz kukruza iz Srbije i za izvoz jaja, su sada duplo duže i puno sporije,kaže Predrag.
Ovo značajno podiže naše operativne troškove isto kao i dodatna zaštitna oprema i sredstva za dezinfekciju. Ali bez obzira na to, mi smo ipak odlučili cijenu jaja ostaviti istom do prolaska Vaskršnjih praznika, a sada ćemo o tome razgovarati sa svim našim partnerima uz poštivanje tržišnih prilika, dodaje on.
Unatoč COVID-u, AGREKS ne odustaje od uvođenja inovacija u njohovu proizvodnju. Oni tako započinju sa podizanjem novog i u BiH jedinog kompleksa za 250.000 koka za proizvodnju jaja u slobodnom uzgoju.
Naš cilj je da u Evropsku uniju počnemo izvoziti i konzumna jaja. Mi se prvenstveno želimo vratiti na tržište Hrvatske na kome smo bili do 2013. godine [kada je Hrvatska ušla u EU], tako da ćemo nastaviti poboljšavati kvalitet naših proizvoda kako bismo ispoštovali sve EU standarde. Ovo je dobro i za naše tržište, jer ćemo svi uživati u boljim proizvodima, naglašava Predrag.
U međuvremenu, kako je cijena jaja stabilna i razumna, sada je pravo vrijeme za potrošnju domaćih proizvoda, a treba se sjetiti da: Svako jutro jedno jaje organizmu snagu daje!