Bogati turistički potencijali Lijevče polja, Potkozarja i rijeke Save stvorili su velike turističke ambicije u Gradišci. Svjesni činjenice da ponajviše kroz agroturizam mogu privući veliki broj turista u Turističkoj organizaciji Gradiška su prionuli na posao.
Oko sebe su okupili istomišljenike, prvenstveno mlade ljude sa ambicijama. Tako je uz Turističku organizaciju na istom zadatku angažovana i Razvojna agencija Gradiška RAGA, Zavičajni muzej Gradiška, Gradska uprava i drugi.
Miloš Vujinić, direktor Turističke organizacije Gradiška kaže da je u toku izrada turističke signalizacije, koja će se odvijati u nekoliko faza. Dokumentacija je završena, na redu je slijedeći korak.
Radimo u fazama uz podršku Ministarstva trgovine i turizma Republike Srpske, vlastitim sredstvima i projektima prekogranične saradnje. Nadamo se da ćemo veoma brzo turističkom signalizacijom pokriti cjelokupno gradsko podučje, grad, Lijevče polje i Potkozarje, rekao je Vujinić.
Afirmacija domaće proizvodnje shvaćena je u turističkoj ponudi kao imperativ. Jedan od projekata je ‘Kuća Lijevča i Potkozarja’, koja će nuditi najkvalitetnije domaće proizvode, provjerene sa aspekta zdravstvene ispravnosti.
U početku ćemo se osloniti na dva udruženja zdrave hrane i na ‘Gradsku tržnicu’. Želimo da turistima i potrošačima uopšte ponudimo izobilje organske i zdrave hrane, ljekovitog bilja, svega onoga što donosi izdašna priroda Lijevče polja i Potkozarja, rekao je Vujinić.
Agroturizam ima neslućene potencijale. Svjesni su toga i brojni proizvođači, koji se krupnim koracima pojavljuju i nameću na turističkoj mapi grada Gradiške.
Na ovom polju se može mnogo učiniti. Očigledan primjer dobrog uspjeha je ‘Lubinski kej’, ‘Ribarski san’, ‘Jezero Laminci’, ‘Balkis’, potom izletišta u Jablanici, Pisariću, Kozari, Lijevče polju… Ostvarujemo veliku količinu proizvedenog meda i ostalih pčelinjih proizvoda, sjajnu perspektivu imaju lovni i ribolovni turizam, raznovrsne etno-manifestacije, sportski susreti, imamo zaista šta pokazati i ponuditi, rekao je Vujinić.
U Turističkoj organizaciji turističkim adutom smatraju bogatu istoriju i tradiciju cjelokupnog kraja.
Arheologija je veoma značajan aspekt, Zavičajni muzej Gradiška je takođe turistički adut, a tu su i brojna areheološka nalazišta.
Stručnjaci iz Zavičajog muzeja su uradili ogroman iskorak i naš grad je u tome vrlo poznat. Imamo zanimljiva arheološka nalazišta poput manastirišta u Gornjim Kijevcima. Vrijedni stručnjaci muzeja su priredili bogate i zanimljive publikacije koje su od neprocijenjivog značaja, kazao je Miloš Vujinić.
Velikim turističkim potencijalima u Gradišci smatraju pješački ili planinarski turizam. Potkozarje i Kozara su vrlo bogati šumama i stazama. U najavi je sastanak sa ljudima iz Planinarskog društva ‘Patrija’ i stručnjacima Šumskog gazdinstva Gradiška, vezano za izradu mapa i obilježavanje svih staza do planine Kozara.
I rijeka Sava je veliki adut, koji tek treba da bude iskorišten. U planu je i kapitalni projekat izgradnje gradskog kupališta. Ono što Gradišci u turističkom smislu nedostaje je hotel, najmanje sa četiri zvijezdice. I promocija grada se mora dići na veći nivo, smatraju u Turističkoj organizaciji Gradiška, maloj i mladoj, ali veoma stručnoj ekipi.
Boško Grgić