“Budi zdrav ko dren” – Delikatese od drenjina! | Agroportal.ba
Agro reportažeAgro vijesti

“Budi zdrav ko dren” – Delikatese od drenjina!

Pod sloganom “Budi zdrav ko dren” Jovanka Sabljić na porodičnom imanju u Drvaru proizvodi razne delikatese od drenjina. Polako, ali sigurno, oni nalaze svoj put ka domaćim i inostranim potrošačima, glassrpske.

Bakini recepti

Jovanka i njena porodica počeli su da prave proizvode od drenjina po povratku u rodni Drvar 2001. godine. U početku je to bilo za vlastite potrebe i poneko sajamsko učešće, da bi kasnije sve preraslo u prilično ozbiljan posao.

U domu ove porodice danas se na tradicionalan način prave rakija drenja, liker, kuvani i mućeni pekmez, kompot, sušene drenjine i bistri sok od drenjina.

Izabrana sirovina i način pripreme ih čini posebnim i kvalitetnim. Ručno pasiranje drenjina čije je stablo staro više stotina godina daje najfiniju teksturu pekmeza. Jovanka dodaje da su tokom prošle godine, koja je za ovu porodicu bila i poslovno najuspješnija, preradili više od sedam tona drenjina.

Bez aditiva i konzervansa

Kako je objasnila, svi proizvodi nastali pod okriljem brenda “Budi zdrav ko dren” prave se po tradicionalnim recepturama, bez dodavanja bilo kakvih aditiva i konzervanasa.

Pročitajte još...   Iz novinarstva u poljoprivredu: Matići na djedovini pokrenuli organsku proizvodnju

Odskora ova porodica u svojoj ponudi ima i prirodne sokove pravljene na principu pare, bez dodavanja vode i šećera ili zamjenskih sladila.

Radimo po receptima naših baka, a osim od drenjina pravimo i sokove od domaćih jabuka, aronije sa naših plantaža, jagoda i grožđa iz prvog vinograda u Drvaru, kaže Jovanka.

Potražnja za ovim proizvodima svakim danom je sve veća, pa porodica Sabljić planira da angažuje i lokalno stanovništvo u ovoj proizvodnji. Broj lokalnih proizvođača iz dana u dan raste, pa se tako nedavno Jovanki pridružila i porodica Runić iz Drvara, koja se počela baviti preradom divljih drenjina, domaćih krušaka i jabuka.

Pročitajte još...   Pravo iz štale na malu maturu: Anđelija oduševila Balkan svojim izgledom za proslavu

Cilj izvoz na EU tržište

Jovanka pojašnjava da je od samog početka imala samo jedan cilj – da proširi brend i van granica BiH, u čemu je, zahvaljujući svojoj upornosti i uspjela.

U Evropi su drenjine prepoznate kao nešto novo i nesvakidašnje, kao nešto autohtono i posebno, a naši proizvodi kao jedinstveni.

Njenu poslovnu ideju su prepoznali i u Evropskoj komisiji, koja je kroz jedan od svojih projekata pomogla ovoj porodici. Tom prilikom porodica Sabljić dobila je 12.000 evra za unapređenje i proširenje svoje proizvodnje.

U narednom periodu planiramo implementaciju još jednog projekta, a koji bi trebalo da nam pomogne da naši proizvodi lakše nađu svoj put ka evropskom tržištu – istakla je ova mlada Drvarčanka, izražavajući nadu da će značaj organske proizvodnje drenjina i njihove prerade prepoznati i nadležni u BiH.

0Shares
Slične objave
Agro vijesti

Na farmi u BiH: Kod 10.000 tovnih pilića pronađena salmonela

Agro vijesti

Isplaćene sve obaveze iz 2023.godine prema poljoprivrednicima