Sirevi iz Fojnice imaju svoje tražište i ono nastavlja rasti – “Fojnica Milk” | Agroportal.ba
Agro reportažeAgro vijesti

Sirevi iz Fojnice imaju svoje tražište i ono nastavlja rasti – “Fojnica Milk”

Fojnica, Fojnica Milk, Sirevi, Proizvodnja, USAID, FARMA II, Distribucija sira, Gantovi, Pomoć poljoprivredi, podsticaj
Mljekara Fojnica Milk na svojoj je uzlaznoj putanji, a u posljednje dvije godine je gotovo udvostručila proizvodnju. Sweden/USAID FARMA II projekt podržao ih je na tom putu.

 

Prodamo sav sir i druge mliječne proizvode koje proizvedemo, kaže Nermin Omanović, 43, vlasnik i direktor mljekare Fojnica Milk.

Nermin je odrastao uz proizvodnju mliječnih proizvoda. Njegovi roditelji već 40 godina vode porodično gazdinstvo nadomak Fojnice. 2015. godine on je odlučio da porodičnu tradiciju povede nekoliko koraka dalje.  Osnovao je mljekaru koja je nastavila proizvoditi tradicionalne sireve koristeći tradicionalne recepture. Ali sada u potpuno kontrolisanom higijenskom okruženju, pod nadzorom veterinara, te uz sve potrebne provjere kvalitete i ujednačenosti proizvoda.

Sada proizvodimo 20 visokokvalitetnih vrsta sira i drugih mliječnih proizvoda koje prodajemo putem supermarketa, specijalizovanih trgovina, ali i online.  Za proizvode sa kratkim rokom trajanja, poput svježeg mlijeka, koristimo ekspresnu dostavu, objašnjava on.

Rast i uvođenje standarda

Fojnica, Fojnica Milk, Sirevi, Proizvodnja, USAID, FARMA II, Distribucija sira, Gantovi, Pomoć poljoprivredi, podsticaj

Početni kapacitet prerade mlijeka u Fojnica Milk-u bio je postavljen na 600 litara mlijeka dnevno. Dok je proizvodnja dostizala 10 tona različitih sireva, te 5,5 tona tradicionalnog kajmaka i kiselog vrhnja godišnje.

Te nivoe proizvodnje dosegli smo i nadmašili već 2018. i zato smo osjetili potrebu da rastemo kao preduzeće u skladu sa rastom potražnje za našim proizvodima, kaže Nermin.

2019. godine krenuli su u proširenje proizvodnih kapaciteta čime su takođe osigurali i uvođenje HACCP sistema i standarda sigurnosti hrane u njihovoj proizvodnji. Mljekara Fojnica Milk sada ima posebne prostorije za svaku fazu proizvodnje, počevši od istovara mlijeka iz kamiona do sazrijevanja sira i pakovanja.

Kada smo počeli širiti proizvodne pogone, trebala nam je podrška pri kupovini dodatne opreme za proizvodnju sira i kajmak. Bespovratna sredstva koja smo dobili od Sweden/USAID FARMA II projekta iskoristili smo za kupnju dodatne cisterne za mlijeko, prese za sir, mašine za vakumsko pakovanje i još nekoliko ključnih komada opreme koji su upotpunili našu novu proizvodnu liniju, navodi Nermin.

Sada obrađuju 1.000 litara mlijeka dnevno, ali njihov puni kapacitet je dvostruko veći.

Pročitajte još...   Andrić Farm spremni za izvoz u EU, uz pomoć grantova u projektu FARMA II

Fojnica, Fojnica Milk, Sirevi, Proizvodnja, USAID, FARMA II, Distribucija sira, Gantovi, Pomoć poljoprivredi, podsticaj

Rade lokalno, a planiraju globalno

Fojnica Milk može biti ponosna na široku paletu proizvoda i njihovu visoku kvalitetu. Kako im je ukupna proizvodnja od 2018. porasla sa 15,5 tona na 25 tona u 2020., povećali su i broj farmera sa kojima rade sa 11 na 22, a od njih sada godišnje kupuju 300.000 litara mlijeka.

Pandemija nije bila laka za podnijeti, ali uspjeli smo. Neki od naših kupaca, uglavnom iz HoReCa sektora, smanjili su narudžbe, ali pronašli smo nove kupce i uspjeli smo održati planirani nivo proizvodnje. Nastavili smo raditi sa svim kooperatima, a čak smo prije dva mjeseca potpisali ugovor sa novim proizvođačem mlijeka i zaposlili jednu novu radnicu, kaže Nermin.

Fojnica, Fojnica Milk, Sirevi, Proizvodnja, USAID, FARMA II, Distribucija sira, Gantovi, Pomoć poljoprivredi, podsticaj

Kako bi se nosili s pandemijom okrenuli su se i online prodaji i isporuci koristeći svoja vozila. Nermin se nada da će online tržište postati nekih deset posto njihove prodaje dok je izvoz još jedan cilj koji treba ostvariti.

Namjerno smo firmu nazvali Fojnica Milk. Engleska riječ milk u nazivu firme olakšat će nam početak izvoza nakon što prerastemo tržište BiH. Nadamo se da će se to uskoro desiti, ali prekomjernom proizvodnjom nećemo ugroziti kvalitet naših proizvoda. Tržište ćemo i dalje graditi kvalitetom proizvoda, a to je najbolja reklama koju jedan proizvođač može imati, zaključuje Nermin.

Shares
Slične objave
Agro vijestiPijačni barometar

Pijačni barometar 23.11.2021. godine

Agro vijesti

Pašalić: Dva razloga za skok cijena povrća