Četvrtak , Septembar 19 2019
Najnovije vijesti
Početak / Agro vijesti / Brendirane proizvode lakše prodati na tržištu, zaključak konferencije “Naše je bolje”

Brendirane proizvode lakše prodati na tržištu, zaključak konferencije “Naše je bolje”

Prepoznatljivi brendovi RS su sir trapis, vina i rakije, dok je Semberija poznata po proizvodnji kupusa i stočne hrane, piše Blic.rs

foto: SRNA

Na konferenciji „Naše je bolje” u Bijeljini istaktnuto je da Ministarstvo trgovine i turizma RS ulaže značajne napore na afirmaciji domaćih proizvoda i njihovog brendiranja, jer je to u interesu proizvođača i cjelokupne privrede RS.

Cilj konferencije je da ukaže proizvođačima kako da zaštite domaću proizvodnju, promovišu i izvoze svoje proizvode. Proizvođači ocjenjuju da je brendiranje važno, jer omogućava lakše plasiranje proizvoda.

Prepoznatljivi brendovi Srpske su sir trapist, vina, rakija drenja iz Drvara, a u procesu brendiranja je još nekoliko proizvoda. Brendiranje podrazumjeva kvalitet, marketinški pristup i geografsko porijeklo i još mnogo toga, istakao je Predrag Gluhaković, ministar trgovine i turizma RS.

Dodaje da ohrabruje to što je na policama trgovinskih centara i radnji sve više domaćih proizvoda.

Svaki potrošač će uz logo „Naše je bolje“ moći dati prednost domaćem proizvodu, rekao je Gluhaković.

Zamjenik direktora Agencije za bezbjednost hrane BiH Dragan Brenjo kaže da proizvođači moraju da prepoznaju važnost brendiranja.

On dodaje da svaki kraj ima tradicionalne proizvode.

Semberija je poznata po proizvodnji kupusa, ali i proizvodnji stočne hrane. Oznaka GMO mogla bi da obezbjedi veću konkurentnost proizvodima sa ovih prostora, rekao je Brenjo.

Gradonačelnik Bijeljine Mićo Mićić kaže da mnogi proizvodi sa ovog područja zaslužuju oznaku „Proizvedeno u Semberiji”.

Godinama pokušavamo da kampanjom „zdrava hrana” izdvojimo naše proizvode koji su kvalitetom daleko odmakli od uvoznih, rekao je Mićić.

Za ozbiljno brendiranje proizvoda potrebno je ispuniti brojne uslove, kažu u prehrambenoj industriji „Spektar drink“.

Izvozimo proizvode na ino – tržište koje ima vrlo zahtjevne standarde i podložni smo rigoroznim kontroloma. Teško je proizvoditi u ovim tržišnim uslovima i nelojalnoj konurenciji, ali borimo se. Osvojili smo povjerenje potrošača i dokazali se kvalitetom, rekao je Đorđe Slavinjak, vlasnik kompanije.

Kompanija „Monako“ iz Bijeljine godišnje proizvodi 50.000 litara voćnih rakija – šljivovicu, kajsiju, viljamovku, jabuku i dunju.

Vlasnik kompanije Ljubo Stević kaže da su svoj proizvod zaštitili prije dvije godine.

Brendiranje jeste zahtjevan i skup posao, ali na kraju se isplati. Domaća sirovina, tehnologija proizvodnje, kvalitet i cijena proizvoda obezbjedili su našim proizvodima mogućnost za tržišnu utakmicu, ali je potrebno dosta napora kako bi mogli odgovoriti konkurenciji iz uvoza. Brendiranje je prvi korak, kaže Stević.

Konferencije „Naše je bolje” biće održane i u drugim regijama Srpske.

Izvor: Blic.rs

Facebook Komentari