Jabuke iz Hercegovine stigle i do Maldiva | Agroportal.ba
Agro reportažeAgro vijesti

Jabuke iz Hercegovine stigle i do Maldiva

Kruška, Jabuka, Izvoz, Dragoja Dojčinović, Mile Arsenić, Bioplod, Rusija,

Na 340 hektara u Popovom polju, između Trebinja i Ljubinja, prostiru se plantaže voća i vinove loze. Polovinu čine vinogradi, a drugu polovinu zasadi jabuke, kruške i trešnje. 

jabuke

Istoimeno preduzeće, Popovo polje a.d. najveći deo zasada podiglo je 2009. godine i od tada se godišnje sukcesivno povećavala površina pod zasadima za nekih 30 do 50 hektara, pa se puna rodnost tek očekuje, kaže Dragiša Bašić, rukovodilac sektora za proizvodnju voća u Popovom polju.

Tendencija širenja zasada se nastavlja i u narednom periodu, kao i do sada. Veliku pažnju posvetili smo izboru kvalitetnog sadnog materijala koji smo svakako usaglasili sa potrebama tržišta. Ali i nadolazećim svjetskim trendovima kada je u pitanju svježe voće. Odabir sorti se vršio, naravno, i u skladu sa klimatskim uslovima Popovog polja. Time dobijamo kvalitetan proizvod. Sadni materijal uvozimo većinom iz Francuske, Italije i Holandije.

Kako je ovih dana u toku sezona berbe trešanja, a po njoj su prepoznatljivi kako na lokalnom tako i na tržištu regiona, gajbe se pune nekim od najkvalitetnijih svjetskih sorti koje imaju u zasadima. To su kordia, carina, regina. 

Ni po čemu ne zaostaje ni sortiment jabuke. Uspijevamo da prvi u regionu beremo jabuku sorte gala, koja je izvanrednog kvaliteta.

Najveći dio proizvodnje u Popovom polju ide ka izvozu u zemlje Evropske unije – Holandiju, Italiju, Hrvatsku, ali i u Rusiju i u zemlje okruženja. 

Ponosni smo što su neke od naših sorti jabuka dospele i na egzotične destinacije, od kojih su jedna i Maldivi.

Koji procenat će ići za izvoz a koji na domaće tržište, kaže, zavisi i od globalnih kretanja i fluktuacija na tržištu svježeg voća. Generalno, izvoz je veći od količine koja se plasira na domaće tržište.

Pročitajte još...   Mljekari ne odustaju od podsticaja od 30 feninga po litru mlijeka

Broj zaposlenih varira, a najveći je u sezoni berbe, kada angažuju i do 300 ljudi dnevno.

Svakim danom ponuda kvalitetne radne snage je sve manja. To je jedan od gorućih problema. Ne samo u sektoru poljoprivrede, već i u ostalim granama. Stalno usavršavanje i nadogradnja znanja i vještina neophodna je mjera uspješnog poslovanja. Zato radimo na edukaciji kadrova, a ako je neophodno i na angažovanju dodatnih konsultanata. 

Brend Volim voće

Kako bi u sektoru svežeg voća postali prepoznatljiv igrač, i na lokalu i u regionu, kreirali su i brend Volim voće, i pod tim imenom već imaju dobre rezultate i vidljivost.

Za sada, kod kupaca nailazimo na pozitivne reakcije kada je u pitanju brend Volim voće. Zasigurno da u budućnosti možemo daleko više uraditi na pozicioniranju i prepoznavanju brenda.

Kaže da razmišljaju i o formiranju linije na kojoj bi se pravili određeni proizvodi na bazi svježeg voća. U međuvremenu su pokrenuli i proizvodnju meda, čime su zadovoljni. 
U planu je i da na nekoliko lokacija u Hercegovini otvore prodavnicu koja bi nudila sve ono što dolazi sa njihovih plantaža. 

Naši planovi su ambiciozni. U narednom periodu želimo da zaokružimo proces proizvodnje, uz proširenje skladišnih kapaciteta kao i modernizaciju procesa pakovanja.

Zaključio je Bašić.

Pročitajte još...   Realizovano 90 odsto sredstava iz projekta razvoja ruralnog poslovanja

Izvor: eKapija

Shares
Slične objave
Agro vijesti

U Semberiji nestašica meda (VIDEO)

Agro vijesti

Sjetva kukuruza u Semberiji zaostaje zbog kiše