Na 340 hektara u Popovom polju, između Trebinja i Ljubinja, prostiru se plantaže voća i vinove loze. Polovinu čine vinogradi, a drugu polovinu zasadi jabuke, kruške i trešnje.
Istoimeno preduzeće, Popovo polje a.d. najveći deo zasada podiglo je 2009. godine i od tada se godišnje sukcesivno povećavala površina pod zasadima za nekih 30 do 50 hektara, pa se puna rodnost tek očekuje, kaže Dragiša Bašić, rukovodilac sektora za proizvodnju voća u Popovom polju.
Tendencija širenja zasada se nastavlja i u narednom periodu, kao i do sada. Veliku pažnju posvetili smo izboru kvalitetnog sadnog materijala koji smo svakako usaglasili sa potrebama tržišta. Ali i nadolazećim svjetskim trendovima kada je u pitanju svježe voće. Odabir sorti se vršio, naravno, i u skladu sa klimatskim uslovima Popovog polja. Time dobijamo kvalitetan proizvod. Sadni materijal uvozimo većinom iz Francuske, Italije i Holandije.
Kako je ovih dana u toku sezona berbe trešanja, a po njoj su prepoznatljivi kako na lokalnom tako i na tržištu regiona, gajbe se pune nekim od najkvalitetnijih svjetskih sorti koje imaju u zasadima. To su kordia, carina, regina.
Ni po čemu ne zaostaje ni sortiment jabuke. Uspijevamo da prvi u regionu beremo jabuku sorte gala, koja je izvanrednog kvaliteta.
Najveći dio proizvodnje u Popovom polju ide ka izvozu u zemlje Evropske unije – Holandiju, Italiju, Hrvatsku, ali i u Rusiju i u zemlje okruženja.
Ponosni smo što su neke od naših sorti jabuka dospele i na egzotične destinacije, od kojih su jedna i Maldivi.
Koji procenat će ići za izvoz a koji na domaće tržište, kaže, zavisi i od globalnih kretanja i fluktuacija na tržištu svježeg voća. Generalno, izvoz je veći od količine koja se plasira na domaće tržište.
Broj zaposlenih varira, a najveći je u sezoni berbe, kada angažuju i do 300 ljudi dnevno.
Svakim danom ponuda kvalitetne radne snage je sve manja. To je jedan od gorućih problema. Ne samo u sektoru poljoprivrede, već i u ostalim granama. Stalno usavršavanje i nadogradnja znanja i vještina neophodna je mjera uspješnog poslovanja. Zato radimo na edukaciji kadrova, a ako je neophodno i na angažovanju dodatnih konsultanata.
Brend Volim voće
Kako bi u sektoru svežeg voća postali prepoznatljiv igrač, i na lokalu i u regionu, kreirali su i brend Volim voće, i pod tim imenom već imaju dobre rezultate i vidljivost.
Za sada, kod kupaca nailazimo na pozitivne reakcije kada je u pitanju brend Volim voće. Zasigurno da u budućnosti možemo daleko više uraditi na pozicioniranju i prepoznavanju brenda.
Kaže da razmišljaju i o formiranju linije na kojoj bi se pravili određeni proizvodi na bazi svježeg voća. U međuvremenu su pokrenuli i proizvodnju meda, čime su zadovoljni.
U planu je i da na nekoliko lokacija u Hercegovini otvore prodavnicu koja bi nudila sve ono što dolazi sa njihovih plantaža.
Naši planovi su ambiciozni. U narednom periodu želimo da zaokružimo proces proizvodnje, uz proširenje skladišnih kapaciteta kao i modernizaciju procesa pakovanja.
Zaključio je Bašić.
Izvor: eKapija