
Tuzla će 30. novembra biti domaćin drugog “Salines spirit festa”, međunarodnog festivala voćnih rakija i žestokih alkoholnih pića. Prilika je to za proizvođače pića, kao i za turističke radnike. Saopštili su na konferenciji za novinare u Tuzli organizatori, predstavnici Udruženja Live stil, BHT.
Dobri uslovi i iskustvo
Rakijski festival, kako ga domaćini kraće nazivaju, ima za cilj popularizaciju i ekonomsku valorizaciju poznatog domaćeg alkoholnog pića. Najprije povećanjem proizvodnje uz precizno utvrđivanje standarda kvaliteta. Takvo nešto, kakao je rečeno, uradili su susjedi u Srbiji. Pa su od toga napravili odličan posao, okrenut turizmu i izvozu.
Dakle imamo dobar primjer. Imamo sve potrebne izuzetno dobre uslove i nema razloga da to isto ne učinimo. U goste smo pozvali i najpoznatije degustatore i tehnologe u oblasti proizvodnje rakije. Poručuju organizatori.
Rakija kao promoter
Domaćini kao i predstavnici destilerija, ovom su prilikom istakli kako domaća tradicionalna domaća rakija u BiH još nema svoje pravo tržišno mjesto. Niti se dovoljno korisiti u promociji turističke ponude.
Uslovi za proizvodnju rakija u BiH su izvanredni. Činjenica je da naši ljudi rakiju ne cijene kao vrhunsko piće. Rakija, pogotovo od šljive, sa Majevice, od tih autohtonih sorti, požegače, može da parira svim alkoholnim pićima. Čak i konjacima i škotskim viskijima, kada se uradi kvalitetno. Kada se proizvede na način koji je adekvatan i kada odleži, odnosno ostari, u određenim uslovima u kakvim treba da bude. Naša ideja je da pokažemo da i od voća sa Majevice, može da se napravi proizvod svjetskog kvaliteta. Dakle vrhunski proizvod. Ističe Bojan Đureleković iz destilerije “Epoha” iz Lopara.
Kvalitet za izvoz
Vlado Stokić iz Brčanske destilerije “Stokić“, kaže kako se kvalitetna voćna rakija može proizvoditi i u okviru malih porodičnih gazdinstava, kojima to nije ključno zanimanje.
Učešće na sajmovima, pa i tuzlanskom Festivalu, put je ka popularizaciji kvaliteta domaćih voćnih rakija. To je i prilika da se sa stručnjacima i poznatim degustatorima razgovara i o problemima proizvodnje i problemima plasmana. Gdje bi krajnji rezultat bio veća proizvodnja. Bolji kvalitet i plasman, a zašto ne reći i izvoz.
Direktor Turističke zajednice Tuzla Edin Jahić kaže da je domaća rakija, prije svih šljivovica, nedovoljno predstavljena. Zapravo neopravdano zapostavljena i u turističkoj promociji i sveukupno kao ekonomska prilika.
Svi gosti koji dođu u Tuzlu, turisti koji dođu kod mene, traže da popiju domaće tuzlansko pivo i domaću rakiju. Takođe da to sa sobom ponesu kao suvenir u dijasporu ili bilo gdje drugo. To treba iskorisiti, kaže Jahić.
Drugi tuzlanski rakijski festival, bit će održan 30. novembra u sajamskim prostorima Hotela Tuzla.