Javni poziv BH kompanijama iz prehrambenog sektora – rok za prijave 28.11.2018. godine | Agroportal.ba
Agro oglasiAgro vijesti

Javni poziv BH kompanijama iz prehrambenog sektora – rok za prijave 28.11.2018. godine

Kako povećati konkurentnost bosanskohercegovačkih prehrambenih proizvoda? Magija vs. Strategija

Predstavljanje novih ukusa, ili potpuno novih proizvoda zasigurno je složen i zahtjevan proces. Njime se nastoje zadovoljiti zahtjevi potrošača te u konačnici profitirati. Takvim poduhvatima se obično pripisuju i ogromne investicije.

No u praksi se često pokazuje da novac nije dovoljan niti presudan za uspješno kreiranje i plasiranje proizvoda. Riječima Davora Brukete

Svako ko ima novca da investira bi mogao biti uspješan u biznisu – nije baš tako, ima tu i magije.

Magija ili strategija

Magija ili strategija, pitanje je zasebne diskusije. Međutim, ono što razlikuje uspješne od manje uspješnih kompanija jeste često i komunikacija sa potrošačima. Ne ona frontalna, kada ih se zatrpava i preplavljuje reklamnim porukama, ili barem ne jedino tada, nego u cjelokupnom procesu. Od analize potencijala za novitete, pa do konačnog sadržaja i izgleda proizvoda.

Priča tu ne staje, već komunikacija s potrošačima prerasta u jednu posebnu disciplinu koja zauzima krucijalno mjesto u današnjoj industriji. U konačnici, iza novog proizvoda često stoje stotine, pa nerijetko i hiljade ljudi koji su proizvod istraživali, probali ili testirali, osmišljali prodajnu strategiju, itd.

Bosanskohercegovačka realnost je da samo mali broj kompanija može priuštiti jednu takvu raznolikost profila i resursa u ‘svojoj kući’. Dok neke posežu za vanjskim uslugama i ekspertima, i dalje ostaje značajan broj kompanija koje svoje investicije planiraju isključivo na osnovu intuicije. Ima tu i statističke greške, pa se neke intuitivno vođene investicije na kraju i isplate. Međutim većina nažalost završi na periferiji oka, svijesti i želuca potrošača.

Da stvar dodatno usložimo daljom analizom realnosti. Moramo sebi dopustiti da primijetimo da ni sve usluge na bh. tržištu ne zavrjeđuju epitet “ekspertski”. Osim što dodatno pomućuje ionako ne regulirano tržište dostupnih usluga, često kreira argumente o neznatnoj vrijednosti planiranih, strateških i na validnim podacima utemeljenim poslovanjima.

MarketMakers projekat, kojeg podržava Vlada Švicarske, a implementira konzorcijum organizacija HELVETAS Swiss Intercooperation i Kolektiv d.o.o./Posao.ba, već šest godina radi na kreiranju radnih mjesta u više sektora. Jedno od pitanja kojem se u MarketMakers-u posvećuje pažnja unutar Sektora proizvodnje i prerade hrane, jeste i Kako povećati konkurentnost bosanskohercegovačkih proizvoda?

Pročitajte još...   Žene poljoprivrednice protiv korone

Analiza i istraživanja

Težeći valjanim odgovorima i rješenjima, u periodu januar – avgust 2018. godine, MarketMakers je sproveo dva velika istraživanja koja su za cilj imala:

  1. Ispitati konkurentnost bh. prehrambenih proizvoda i faktora koji na nju utiču
  2. Identifikovati prostor za inovacije u kategoriji prehrambenih proizvoda

Prvo istraživanje, koje je za MarketMakers sprovela agencija Valicon, rezultiralo je vrijednim nalazima koja mogu biti aplikabilna ne samo za prehrambene, već bh. proizvode uopšteno.

Klikom na ovaj link pristupiti ćete kratkom pregledu najvažnijih rezultata ovog istraživanja.

Ukoliko želite pristupiti cjelokupnom izvještaju, molimo da to učinite putem ovog linka.

Drugo istraživanje, koje je za MarketMakers sprovela agencija Ipsos, pružilo je uvid u potencijal za inovacije u trima kategorijama prehrambenih proizvoda:

  1. sirevi i sirni namazi,
  2. vode i bezalkoholna pića i
  3. piva i cideri.

Ovo istraživanje također ukazuje na prednosti i nedostatke različitih metoda kojima se kompanije koriste pri kreiranju novih proizvoda, te kao takve mogu biti vrijedan nalaz u procjeni i planiranju investicija te vrste. Kratak pregled rezultata dostupan je na ovom linku, dok cjelokupnom izvještaju možete pristupiti ovdje.

Kako primjeniti ova saznanja?

MarketMakers ovim putem objavljuje JAVNI POZIV za sufinansiranje proizvođača iz tri sektora:

  1. vode i bezalkoholna pića i
  2. sirevi i mliječni proizvodi,
  3. keksi, napolitanke i kolači,

a  za svrhe

  1. kreiranja i plasiranja novih proizvoda/inovacija postojećih ili
  2. rebrendiranja postojećih proizvoda na temelju metodologija i nalaza prikazanih u gorenavedenim istraživanjima.

Cilj javnog poziva

Ovim pozivom se nastoje privući kompanije koje imaju potencijala i voljne su načiniti investicije uz primjenu gorenavedenih metodologija i rezultata kao podloge za inoviranje proizvoda ili rebrendiranje postojećih. Sa ciljem povećanja konkurentnosti, profita i na kraju, kreiranja novih radnih mjesta.

Takvom primjenom nastoji se dalje promovisati uloga istraživanja i specijaliziranih alata. Njihovom se upotrebom, osim povećane prodaje, konzumacije i profita, značajno smanjuju rizici investicija koje su u bh. industrijama često zasnovane na intuitivnim odlukama ili istraživanjima loše kvalitete. Što za cilj ima kreiranje proizvoda koji prethodno nije validiran u odnosu na potrošačke navike i preferencije, i nažalost, često i gubitke velikog broja prerađivača.

Pročitajte još...   Prepelet - farma "Japanskih prepelica" Brčko

Ko se može prijaviti?

Na ovaj poziv mogu se prijaviti sve likvidne bh. kompanije koje pripadaju jednoj od dolje navedenih sektora:

  1. vode i bezalkoholna pića
  2. sirevi i sirni namazi
  3. keksi, napolitanke i kolači

U okviru ovog poziva, MarketMakers će odabrati tri kompanije kojima će pružiti finansijsku i tehničku podršku, a na osnovu sljedećih kriterija:

  1. Spremnost za investicije u razvoj novih proizvoda
  2. Potencijal za kreiranje novih radnih mjesta u kompaniji i širem lancu vrijednosti
  3. Iskoristivost bh. sirovina u proizvodnji proizvoda za koji se prijavljuje
  4. Uspostavljene veze sa vanjskim tržištem, dokazi o iskustvu u izvozu
  5. Prelimirarno mapirana ciljna tržišta za izvoz proizvoda za koji se aplicira

Aktivnosti koje se sufinansiraju

Za ovaj Poziv MarketMakers je izdvojio ukupno 25.000,00 KM, za one ideje koje prođu proces selekcije, a za svrhe sufinansiranja jedne ili više od dole navedenih aktivnosti:

  1. Razvoj i validacija koncepta novog proizvoda
  2. Oprema potrebna za proizvodnju novog proizvoda
  3. Marketing/(re)branding proizvoda

Napomena: Oprema može biti predmetom sufinansiranja isključivo ukoliko je potrebna za potrebe novog proizvoda. Pod uslovom da su troškovi validacije i/ili marketinga planirani investicijom.

PRIJAVA NA JAVNI POZIV

Ispunjenu prijavu, sve zainteresirane kompanije trebaju dostaviti elektronskim putem, slanjem popunjenog obrasca na info@marketmakers.ba , najkasnije do 28.11.2018. godine. Obrazac za prijavu možete preuzeti ovdje.  Za sva pitanja, možete se obratiti liderici Sektora, Sari Šaljić, slanjem e-maila na sara.s@marketmakers.ba , najkasnije do 15.11.2018. godine.

SELEKCIJA I OBJAVA REZULTATA

MarketMakers zadržava pravo da od aplikanata koji prođu u uži krug traži dodatne informacije za svrhe selekcije. Svi aplikanti će biti informisani o rezultatu selekcije, najkasnije do 27.12.2018. godine.

Shares
Slične objave
Agro oglasiAgro vijesti

Male radnje, velike priče

Agro vijesti

Uzgajivači ribe u RS se žale na nelegalan uvoz